lördag 2 april 2011

Ibland är det så svårt.

Ibland är det så svårt att sätta sig här och skriva.Så fort jag loggar in på bloggen så blir det som att jag stänger av.Jag kommer på mig själv sitta och titta på bilden på framsidan av bilden.Jag blir helt tom i huvudet

Jag mår faktiskt lite bättre nu.Jag sover bättre,känner mig mer positiv och energin börjar sakta men säkert komma tillbaka.Det känns otroligt skönt.Men jag har mina stunder då tårarna kommer ibland.Dom går inte att stoppa,dom bara kommer! förut kunde jag inte lyssna på vissa låtar utan att jag fick en klump i magen,det börja vrida sig i magen eller tårarna kom.Men det går bra nu! Nu ler jag lite istället när jag hör dom och tänker på att han tyckte om dom låtarna osv.Och musik är fan bra.Det blir som en slags tröst när jag lyssnar på låtarna vi brukade lyssna på tillsammans.Det blir att man tänker tillbaka till roliga stunder och får sig ett skratt eller ett stor leende på läpparna.Musik är iofs alltid bra när man är nere.
Igår pratade jag med Addes mamma på tfn.Vi pratade länge om allt möjligt.Det är alltid lika skönt att prata med henne.Det är så bra att hon finns! En stor del av Adde lever vidare i henne och hans syskon också för den delen.

Jag har inte drömt om Adde på ett tag nu.Jag älskar är han dyker upp i mina drömmar.Han ser så...levande ut! kanske låter elakt men jag menar inget sånt utan det är bara de att han är full av liv när jag ser han.Han är frisk och jätte glad och han har en annan hållning och är inte alls lika smal som han var! Han är helt frisk helt enkelt och det är så kul att se honom så.Drömmarna känns så verkliga.Det är svårt att förklara men det är nästan så att jag känner doften av honom när jag vaknar upp.Jag blir så glad! men dock hatar jag när jag vaknar upp plötsligt mitt i drömmen.Men men så är det ju ibland.Snälla Adde kom och besök mig i drömmarna snart igen!

Idag är det Lördag.Har inte så mycket att göra faktiskt.Många har åkt bort till sina stugor,jobbar eller är upptagen med annat.Jag hade tänkt ta en promenad men när jag vakna upp var det världens snöstorm ute och det är det fortfarande så jag håller nog mig inne.
Ska väl ta itu med disken snart och sen sätta mig och måla lite.Håller på att måla en slag förvarings grejj jag snickrat ihop för ett tag sen.

















Inte så bra bild.Fick inte med sista "facket" där det står "diverse".Jag håller på att måla kanterna runt facken svarta.Sen ska den hängas upp i hallen.Adde brukade alltid säga "Du är en riktigt pyssel piga.Och duktig är du!" Jag är nog det.Sen om jag är duktig vette tusan men jag är ganska nöjd över det här lilla projektet iaf.
Aja ska göra lite nytta nu.Men ha en bra lördag allihopa!
Kram från mig till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar